پژوهشکده پولی و بانکی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
Monetary and Banking Research Institute
تاريخ:چهاردهم دی 1395 ساعت 15:53   |   کد : 272898
شبکه‌های اجتماعی، نوظهور ولی انکارناپذیر
مدیر امور مالی و سرمایه گذاری بانک سپه
شبکه‌های اجتماعی، نوظهور ولی انکارناپذیر
شبكه‌های اجتماعی نقش پررنگی در دنیای امروز دارند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.
 سید مهدی حسینی، مدیر امور مالی و سرمایه گذاری بانک سپه، در سخنرانی خود در خصوص کارکرد شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر صنعت بانکداری اظهار داشت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یكی از بسترهای نوین به سرعت در حال تأثیرگذاری بر زندگی جوامع در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی است. در بانکداری جدید كه مبتنی بر شبكه‌های اجتماعی است، محیط كسب‌وكار و فرصت‌های شغلی در فضایی مجازی شكل می‌گیرند. در جهان امروز شبكه‌های اجتماعی در حال تبدیل‌شدن به مراكزی در وب برای عضویت و ارتباط گروه‌های مختلف مردم بوده كه عموماً دارای علایق مشترک بر روی موضوعات خاص هستند.  این شبكه‌ها بر اساس فلسفه ساده «حضور داشتن در جایی كه مخاطبان شما نیز در آنجا حضور دارند»، بنا شده‌اند.
مدیر امور مالی و سرمایه گذاری بانک سپه در ادامه افزود: بنگاه‌های تجاری از جمله بانک‌ها با استفاده از شبكه‌های اجتماعی می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغاتی، به گروه‌های مختلف مشتریان دسترسی داشته باشند. به طور كلی شبكه‌های اجتماعی نقش پررنگی در دنیای امروز دارند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.
وی ادامه داد: این شبكه‌ها بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد در سطح ملی و بین‌المللی تأثیرگذارند و به همین دلیل در حال گسترش بوده و در آینده نقش به مراتب بیشتر و مهم‌تری را ایفا خواهند نمود.
سید مهدی حسینی گفت: شبكه‌های اجتماعی یک نیروی قدرتمند در شكل‌دهی به جنبه‌های مختلف تجارت و کسب و کار تبدیل شده‌اند. این تأثیر را می‌توان در ابعاد گوناگون مورد ارزیابی قرار داد. از جمله مهمترین تأثیرات شبكه‌های اجتماعی در عرصه تجارت می‌توان به حركت مشتریان به سوی رسانه‌های جدید، كاهش اثربخشی تبلیغات سنتی، اهمیت یافتن تبلیغات دهان به دهان به خصوص در فضای مجازی، دسترسی به انبوهی از مخاطبان و بازارها، فرصت‌های كم‌نظیر فضای مجازی در ایجاد و توسعه ارتباطات، ظرفیت‌های شبكه‌های اجتماعی در ارائه و فروش محصولات، تقویت برند و ... اشاره کرد. حسینی با تأکید بر نقش بانک‌ها افزود: بانک‌ها نیز به عنوان یكی از مهمترین بازیگران عرصه كسب‌وكار و تجارت از این قاعده مستثنی نیستند، به طوری كه هر روزه شاهد حضور فعال‌تر آنها در شبكه‌های اجتماعی هستیم. آنها به فراخور استراتژی‌های در پیش‌گرفته‌شده، توجه ویژه‌ای به شبكه‌های اجتماعی به عنوان الگوی جدید عرضه محصولات به مشتریان دارند.
وی در پایان به تجربیات سایر كشورها در این زمینه اشاره و‌ مؤلفه‌های برقراری صحیح ارتباط با مشتریان از طریق این شبكه‌ها و مزایا و ملاحظات حضور بانک‌ها در آن‌ها را تبیین کرد.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 

دوره‌های آموزشی جاری
تازه‌های نشر
پیوندها



کليه حقوق اين سايت محفوظ و متعلق به پژوهشکده پولی و بانکی مي باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
بازديد اين صفحه: 2,650,570