پژوهشکده پولی و بانکی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
Monetary and Banking Research Institute
تاريخ:سيزدهم دی 1395 ساعت 16:40   |   کد : 272870
راهکارها و چالش‌های توسعه استعداد در بانک‌ها
گزارش کارگاه آموزشی
راهکارها و چالش‌های توسعه استعداد در بانک‌ها
مدیریت استعداد خطی نبوده بلکه چرخه‌ای از کشف، جذب، پرورش، بهره‌برداری و حفظ آن است.
کارگاه «راه‌کارها و چالش‌های توسعه استعداد در بانک‌ها» توسط کورش عباسی، مدیر ارتباطات و برندینگ شرکت ارتباط فردا و سارا سام‌خانی، مشاور منابع انسانی شرکت ارتباط فردا، در عصر اولین روز همایش برگزار شد.
با توجه به اهمیت توسعه منابع انسانی در شرکت‌ها و به خصوص در شرکت‌های دانش بنیان، در این دوره به صورت اجمالی روش‌ها و چالش‌های این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و با تفصیلِ بیش‌تر به مسائل و راهکارهایی که در شرکت ارتباط فردا در این خصوص اتخاذ گشته، پرداخته شد.
در توسعه منابع انسانی و جذب استعدادها در هر سازمان و شرکتی اولین گام، تعریف استعداد است که می‌توان آن را ترکیبی از توانایی، انگیزش و فرصت تلقی کرد. به عبارت دیگر وجود توانایی بدون ایجاد فرصت و انگیزه برای به کار‌گیری آن نمی‌تواند مفهوم استعداد را به ذهن متبادر سازد.
بعد از تبیین مفهوم استعداد در این کارگاه در گام بعدی به چرخه مدیریت استعداد پرداخته و تاکید شد مدیریت استعداد خطی نبوده بلکه چرخه‌ای از کشف، جذب، پرورش، بهره‌برداری و حفظ آن است. 
سپس به مهمترین چالش های مدیریت استعداد پرداخته شد و شرکت‌کنندگان در کارگاه با شرکت در بحث، به چالشهای مطرح در زمینه مدیریت استعداد در سازمان خود پرداختند. از منظر شرکت‌کنندگان در این کارگاه، ساختار سازمان، رهبری و مدیریت مدیران آن، بلوغ شرکت، انتفاعی یا غیر‌انتفاعی بودن سازمان و هدف آن از جمله عوامل موثر بر جذب و مدیریت استعدادها توسط آن به شمار می‌آید.  
سپس بر لزوم فراهم شدن فرصتی برای دیده شدن همه افراد در سازمان فارغ از استعداد آنها تاکید شد. همچنین به این مطلب اشاره شد که تفاوتهای بین‌نسلی در کارکنان اهمیت داشته و به‌کار‌گیری و جذب افرادی از نسلهای مختلف می‌تواند منجر به ارائه محصولاتی جذاب برای نسل‌های متفاوت از سوی سازمانهای مختلف و از جمله بانکهای تجاری شود. 
همچنین در ادامه بحث اشاره شد که برای جذب و توسعه استعدادها در هر سازمانی باید اولویت های آن سازمان مشخص شده و البته این اولویت ها باید محدود شود. به عنوان مثال در شرکت ارتباط فردا «ارتباط موثر»، «توانایی کار تیمی»، «نوآوری» و «یادگیری مستمر» به عنوان شایستگی‌های کلیدی در جذب نیروی کار مستعد مطرح بوده‌اند. همچنین از یک رویکرد بازی‌گونه برای جا انداختن حوزه‌های اولویت‌دار در شرکت برای نیروی انسانی استفاده شده است. 

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 

دوره‌های آموزشی جاری
تازه‌های نشر
پیوندها



کليه حقوق اين سايت محفوظ و متعلق به پژوهشکده پولی و بانکی مي باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
بازديد اين صفحه: 2,261,268