پژوهشکده پولی و بانکی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
Monetary and Banking Research Institution
تاريخ:سوم بهمن 1396 ساعت 16:18   |   کد : 293508
شعبه‌های بانکی در کنار مدرنیته شدن سوده‌ده نیز باشد
مدیرعامل شرکت ایران ارقام مطرح کرد:
شعبه‌های بانکی در کنار مدرنیته شدن سوده‌ده نیز باشد
شعبات بانکی و آینده آن‌ها با توجه به ورود فناوری‌های جدید به صنعت بانکداری از موضوعاتی هستند که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت بسیار به آنها پرداخته می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، در کارگاهی با نام «تحول شعب و تاثیر آن بر هزینه‌های عملیاتی»، عابد آفتابی مدیرعامل شرکت ایران ارقام نگاهی به وضعیت شعبه‌های بانکی در ایران و جهان داشت.
آفتابی در ابتدا ٣ پارامتر پول نقد، جایگاه شعبه‌ها در بانک‌ها و جایگاه مشتریان را در تحولات شعب و بانکداری مورد بررسی قرار داد.
به گفته مدیرعامل شرکت ایران ارقام، عادات مردم در حال تغییر است و به روش‌های نوین علاقه‌مند هستند اگر به سرویسی‌ علاقه‌مند شوند آن را به یک مطالبه تبدیل می‌کنند. این تحولات در نوع پرداخت نیز رخ داده است.
آفتابی در این مورد گفت: در چین حتی متکدیان با وی چت درخواست پول می‌کنند و این واقعیت است که ذائقه مردم تغییر کرده است.
او آماری در مورد تحولات پرداخت‌های نقدی و گفت: در آمریکا و کشورهای اروپایی ٢٧ درصد پرداخت‌ها به صورت نقدی است و در آسیا این عدد ۵۵ درصد است.
آفتابی در مورد راه‌حل جایگزین پول نقد، گفت: به جای پول نقد، راه‌حل‌های کارت محور جواب می‌دهند. البته به این صورت نیست که حذف پول نقد بلافاصله صورت گیرد بلکه در مدت زمان طولانی رخ می‌دهد.
دومین پارامتری که آفتابی بررسی کرد، شعب بانک‌ها بود.
به گفته آفتابی براساس آمار در آمریکا و اروپا شعبه‌ها به تعداد قابل توجهی کاهش یافتند.
او در این مورد گفت: در حال حاضر در دنیا تعداد شعب با روش و شکل امروزی در حال کاهش هستند. عدم ایجاد تحول در شعبه‌ها هم باعث کاهش آنها شده است.
مدیر عامل شرکت ایران ارقام در ادامه بیان کرد: موضوع اصلی در شعب موضوع Cost است. تغییر و تحولات بسیاری ایجاد شدند و مدرن‌سازی شد ولی بنگاه اقتصادی باید سودده نیز باشد تا در کنار ارائه سرویس‌های خوب از ضرر و زیان هم جلوگیری شود.
بحث سوم تجربه مشتریان است که در نظر آفتابی ما با این بخش بیگانه هستیم خدماتی ارائه میدهیم و مشتری باید در همان قالب عمل کند.
به گفته مدیر عامل شرکت ایران ارقام مدل ارائه خدمات باید تغییر کند. در بانک‌ها باید به سلیقه مشتریان توجه کنیم و از همه مهم‌تر به موبایل باید توجه کنیم زیرا محور تغییرات است.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 

دوره‌های آموزشی جاری
تازه‌های نشر
پیوندها



کليه حقوق اين سايت محفوظ و متعلق به پژوهشکده پولی و بانکی مي باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
بازديد اين صفحه: 3,938,585