پژوهشکده پولی و بانکی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
Monetary and Banking Research Institute
تاريخ:بيستم و نهم بهمن 1398 ساعت 09:46   |   کد : 334683   |   مشاهده: 251
سه بُعد دگردیسی دیجیتالی/ جایگزینی تجربه مشتری به جای محصول محوری
در آستانه همایش بانکداری الکترونیک تشریح شد،

سه بُعد دگردیسی دیجیتالی/ جایگزینی تجربه مشتری به جای محصول محوری

مدیر فناوری اطلاعات بانک صادرات با بیان اینکه در دگردیسی دیجیتالی تجربه مشتری جایگزین محصول محوری خواهد شد،گفت: تغییر زیرساخت‌ها، سرمایه‌های انسانی و تغییر ساختارها و فرایندها سه بُعد این موضوع هستند


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، سیدجعفر صدری در گفت‌وگو با ستاد خبری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره اینکه ساختار سازمانی بانک‌ها با دگردیسی دیجیتال چه تغییری خواهد کرد، اظهار داشت: دگردیسی دیجیتالی باعث تغییرات اساسی و تکاملی در ارائه خدمات بانکی خواهد شد و از این جهت تحول دیجیتالی تنها به مفهوم ابزارها و زیرساخت‌ها بازنمی‌گردد بلکه مفاهیم دیگری را نیز در بر خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه دگردیسی دیجیتالی از سه بُعد بر تمامی خدمات تاثیرگذار خواهد بود، افزود: اولین بُعد آن مربوط به زیرساخت‌ها می‌شود که براساس آن زیرساخت‌های شبکه بانکی یا زیرساخت‌های ملی باید متناسب با مفاهیم جدید تحول دیجیتالی، آمادگی اعمال تغییرات در خود را داشته باشد.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ادامه داد: ۲ بُعد دیگر نیز سرمایه‌های انسانی و ساختارها و فرایندها هستند و ترکیب این سه بخش می‌تواند منجر به دگردیسی دیجیتالی شود. سرمایه‌های انسانی باید بتوانند همراستا با تحول دیجیتال نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

صدری درباره بُعد ساختار و فرایندها در دگردیسی دیجیتال نیز تصریح کرد: در صورتی که ابزار و فناوری دیجیتالی به همراه سرمایه انسانی مورد نظر وجود داشته باشد اما ساختارها و فرایندها تغییر نکنند، امکان اجرای مفاهیم مورد نیاز دگردیسی دیجیتال وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید ساختار و دستورالعمل‌های متناسب با دگرگونی‌های اساسی در بانکداری دیجیتالی تغییر کند و شرح وظایف و فرایندهای سیستماتیک را به طور کامل در بانک‌ها داشته باشیم.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات تاکید کرد که با تحول دیجیتال به طور عملی نقش شعب فیزیکی بانک‌ها کمرنگ‌تر شده و زیرساخت‌های ارائه خدمات به مشتری نیز باید متناسب با این موضوع دستخوش تغییر و تحول شوند.

 

صدری ادامه داد که در دگردیسی دیجیتالی، محصول محوری جای خود را به تجربه مشتری خواهد داد و نقطه تمرکز بانک‌ها بر روی مشتری و رفتار وی قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود، نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 

دوره‌های آموزشی جاری
تازه‌های نشر
پیوندها



کليه حقوق اين سايت محفوظ و متعلق به پژوهشکده پولی و بانکی مي باشد.
نقل مطالب با ذکر منبع آزاد است.
بازديد اين صفحه: 5,548,374