به گزارش سایت بانک توسعه اسلامی، در دنیای امروز یکی از مهمترین معیارها در موفقیت هر سازمان و یا موسسهای، تعیین صحیح «هویت برند» (Brand Identity) و «نشان تجاری» (Logo) میباشد. منظور از هویت برند، چهارچوبی است که ذهنیت مخاطبان از هر سازمان یا موسسهای را تعیین میکند و نشان تجاری نیز بخشی از هویت برند را شکل میدهد.
پس از چهار دهه حضور موفق در فرآیند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای اسلامی، بانک توسعه اسلامی هویت برند و نشان تجاری خود را تغییر داد. بر اساس آنچه اعلام شده، هدف از این کار آمادهسازی بانک توسعه اسلامی جهت مواجهه با نیازهای عصر جدید و حضور موثرتر در سطح بینالمللی به عنوان یک بانک اسلامی پیشرو و نمونه میباشد.
مهمترین مسائلی که در طراحی هویت برند و نشان تجاری جدید مورد توجه بوده است شامل چهار عنصر میگردد که عبارتاند از: تاکید بر اسلامی و توسعهای بودن این بانک، پاسخگویی به نیازهای دنیای مدرن امروزی، حرکت در مسیر استراتژیهای بلندمدت تعیین شده و در نهایت تاکید بر ارتباط بانک توسعه اسلامی با ۵۷ کشور اسلامی عضو این بانک.
مدیر عامل بانک توسعه اسلامی در مراسم رونمایی از هویت برند و نشان تجاری جدید بانک توسعه اسلامی بر اهمیت تعیین صحیح خطمشیهای آتی این بانک و نقش این کار در تضمین موفقیت بانک توسعه اسلامی تاکید کرد. از منظر بندر هاجر، در تعیین هویت برند و نشان تجاری جدید بانک توسعه اسلامی تلاش زیادی شده است تا بر مفاهیمی چون: اسلامی بودن، مدرن بودن، استقلال و شفافیت تاکید شود.
علاقهمندان میتوانند جهت دریافت گزارش این خبر بهاین نشانی مراجعه نمایند.
دکتر حسین میثمی