به گزارش پورتال بانکداری اسلامی به نقل از سایت خبری albawaba، بانک نیزوا[1] با کسب بیش از 25 جایزه محلی، منطقهای و بین المللی در تنها شش سال فعالیت، در حال تحکیم جایگاهش به عنوان موسسه مالی اسلامی پیشرو در عمان است. این بانک اخیرا مفتخر به کسب عنوان بهترین بانک اسلامی در عمان از اتحادیه جهانی بانکداران عرب شد. کسب این جایزه نشان میدهد که تلاشهای بانک نیزوا در جهت توسعه و رشد بخش مالی اسلامی در عمان، و همچنین آگاهیبخشی در مورد منافع آن برای جوامع پادشاهی به رسمیت شناخته شده است.
این بانک از زمان راهاندازی، هر ساله موفق به کسب جوایز مختلف از جمله برخی از محبوبترین جوایز در صنعت مالی جهانی، نظیر «سکه طلایی عرب»، «جایزه جهانی مالی اسلامی» و همچنین «پیشگام در حوزه بانکداری اسلامی در کشور سلطاننشین عمان» شده است.
آقای موساب سیف موساب المطیری؛ معاون بانک نیزوا بیان داشت: به عنوان اولين بانك اسلامي اختصاصي عمان، واقعا ناگزیر بوديم که فعایت خود را از ابتدای مسیر شروع كنيم. در چنین مدت کوتاهی نتایج و دستاوردهای زیادی داشتهایم و با شور و اشتیاق به این امر نائل شدهایم. شرکت بر این باور است که مشتریان میتوانند بدون هیچگونه خللی در عقایدشان، خدمات بانکداری استاندارد را به دست آورند. این جوایز قدردانی خوشایندی از تلاشهای ما به عنوان شریک مالی منتخب برای مردم و سازمانهای عمان است و ما را تشویق میکند تا بهتر از این عمل کنیم.
بانک نیزوا بهواسطهی تمرکز بر تقویت زندگی مشتریانش و ارائهی خدمات مالی با استاندارد بالا و نوآورانه، اثبات میکند که موفقیت تجاری را میتوان با اصول شریعت مرتبط دانست. این بانک با رشد 98٪ پس از پرداخت مالیات، و دستیابی به رشد 35% در پرتفوی کل سپردههای مشتریان در سال گذشته، بالاترین نرخ رشد را ثبت کرده است، در حالی که داراییهای کل آن بین سالهای 2017 و 2018 تا 25٪ و رسیدن به 873 میلیون ریال عمان افزایش داشته است.
تمام این دستاوردها در حالی حاصل شدهاند که بانک به جامعه عمان متعهد بوده است. کلید این امر در تمرکز بانک بر کارمندانش است. این بانک فعالانه استراتژی عمانیسازی را پیگیری نموده و اخیرا به نرخ 90٪ عمانیسازی کارکنان خود دست یافته است. علاوه بر این، فعالانه رشد حرفهای خود را تقویت نموده و به عنوان کارفرمای منتخب برای فارغالتحصیلان تازهکار و کارشناسان خبره شهرت یافته است. این بانک دو بار برنده جایزه «بهترین انگیزهبخش و حفظکنندهی کارمندان» در جوایز مرکز تماس خاورمیانه شده است.
این بانک به طور مداوم پورتفوی خود را به روزرسانی میکند تا اطمینان یابد که همیشه در زمینه نوآوری و فناوری طلایهدار بوده و محصولات و خدمات جدیدی ارائه میکند که برای همه بخشهای جامعه جذابیت دارد. علاوه بر این، خدمات پشتیبانی کامل و مداوم ارائه میدهد تا اطمینان دهد که بانکداری اسلامی برای ایجاد یک تفاوت مثبت به کار خود ادامه میدهد.
فرشته ملاکریمی